luni, 23 februarie 2015

Cartea comună: înainte și după

Nu toate volumele care vin în atelier sunt scumpe, rare sau speciale din punct de vedere bibliofil. Majoritatea sunt cărți de suflet sau cu o însemnătate aparte pentru client.

Acesta este cazul unei ediții mai vechi din Pînza de păianjen a Cellei Serghi, care se afla într-o stare destul de precară.


Coperțile vechi erau îndoite și roase, 


paginile erau desprinse pe alocuri

iar întreg volumul era strâmbat de lectura improprie și de proasta calitate a cleiului folosit.


Aici nu am tăiat și lipit cu aracet ca orice meșter lipsit de pricepere, pentru o lucrare executată rapid.

Cartea a fost demontată atent, foaie cu foaie, până a fost eliminat cleiul vechi, apoi reorganizată și rotunjită, încleiată cu un adeziv cald extrem de flexibil și abia apoi montată în coperta ei nouă.





Deși ar fi putut comanda o copertă oricât de încărcată și de luxuriant decorată, acesta a ales simplețea unei legături în plin, în piele ecologică vermillion, cu cotor sobru scris și o copertă asemenea, cu numele destinatarei finale pe spate.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu