vineri, 28 noiembrie 2014

Litere însuflețite

De curând am descoperit blogul unui tânăr graphic designer român care a făcut unul dintre cele mai frumoase fonturi românești arhaice. Domnul se numește Florin Florea și puteți găsi AICI ce face el.

Căutam exemple de caligrafie românească pentru inspirație la titlurile decorative ale cărților bisericești și iaca am dat peste așa minunăție:


M-am îndrăgostit de font, care a fost creat de domnia sa pe baza unei coperți mai vechi desenată de Aurelian Petrescu, mi-am luat inima în dinți și i-am scris.  

A fost extrem de amabil și a fost de acord să-mi trimită fontul contra unui jurnal de-al meu la alegere.

A ales modelul Antique și i l-am făcut cu mare drag, știind că se ocupă cu caligafia, desenul și mâzgălitul creativ în genere ca și mine, dar la un nivel superior.


Am făcut deja câteva modele de matrițe, iar prima va fi un Agheasmatar:



Se subînțelege că acest model îmi aparține iar drepturile fontului sunt ale domnului Florea. Dacă cineva îl va dori, îl va contacta pentru a-l cumpăra, așa este firesc și normal.

Îi mulțumesc pe această cale pentru munca minunată pe care o face și pentru caldele cuvinte folosite în părerea pe care l-am rugat să o formuleze despre jurnal, destinată site-ului:

”Am primit coletul. Mihai, e nebunie! Îți mulțumesc. E foarte fain. Se vede treaba că ești cu adevărat un artist. Câteva zile nu voi putea trage o linie în el. Stau să-l "simt" și să-mi spună cum va fi folosit. Încă o dată, îți mulțumesc. Esti efectiv foarte bun în ce faci, m-am convins.”






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu