duminică, 21 septembrie 2014

Lucrări recente

Din păcate nu am făcut fotografii înainte de legare, însă nu am șomat.

Prima carte este un ghid oficial al Bucureștiului, din 1934. 

Venise ca un mănunchi de  foi, cu capse ruginite, foi îngălbenite, hărți desprinse și o copertă în pânză kaki, nu neapărat neatrăgătoare.



Harta cea mai mare a fost atent pliată și consolidată pentru a nu se mai desprinde.


Harta de la început, a cărei imagine a României Mari m-a cam făcut să oftez, lipită pe forzațul fix, a fost atent înmuiată și desprinsă, consolidată cu hârtie japoneză și lipită din nou în interiorul coperții. Forzațul este din hârtie marmorată faux lucioasă, cusut la primul și ultimul fascicol, nu lipit.




Coperta este realizată în plin, din piele ecologică brună, cu decorațiuni clasice în timbru sec, titlu subtitlu și an asemenea.

Un volum care transportă oricare cititor în Bucureștiul de altădată, plin de  indicații prețioase, restaurate, hoteluri, berării, prăvălii și magazine cochete. O  adevărată plăcere să-i fi dat viață!



Cel de-al doilea volum este un exemplar obișnuit din romanul lui Jane Austen, Mîndrie și Prejudecată, aparținând soției aceluiași domn. Nefiind  o carte specială material, ci numai sufletește, m-am încumetat să fac puțin mai mult decât discutasem și am obținut asta:  



Cartea era lipită, nu cusută, dar cu cotorul de clei deformat puternic și cu foi  desprinse.




 Am refăcut structura, am corectat cotorul, am realizat o legătură nouă mult mai rezistentă și mai flexibilă, am pus un forzaț tipărit decorativ, clasic...


Un cotor simplu, fața are un cenera complex în sec cu autoarea, titlul și o mică decorație în  auriu



iar spatele un chenar simplu asortat primului, cu o rezetă cruciformă.


L-am rugat pe client să îmi scrie câteva rânduri pentru pagina de Testimonial a site-ului și mi-a răspuns incredibil de rapid și promt:

 
”Bună dimineața, Mihai
Încă o dată îți mulțumesc pentru bucuria pe care mi-ai făcut-o cu cele două cărți pe care le-ai recondiționat.
Pe bună dreptate ți-ai intitulat site-ul "Arta Cărții"
Te-am recomandat, și te recomand tuturor acelora pentru care, o carte, indiferent care, reprezintă ceva unic.
Cu bine!”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu