marți, 1 aprilie 2014

Restaurare: Columna Traiană

Una dintre cele patru lucrări dificile pe care le-am avut în Martie, pe lângă Basarabia, a fost următoarea: 
 

Columna Traiană, publicată în 1910, de către Teohari Antonescu. 








 Legătura era destul de precară, cusută slab în doar trei puncte, cu planșe frumoase dar prost lipite.






 După ce am desfăcut atent lucrarea, am lipit fiecare planșă corect de foaia opusă, am călcat totul pentru a nu se umfla excesiv, am practicat cinci puncte de coasere pentru a fi mai bine ținute și apoi am recusut totul, cât mai durabil, solid și în același timp flexbil. 







Legătura aleasă de client a fost în jumătate (cotor plus colțuri), în piele ecologică neagră și imitație de piele sanguin marmorată.






Cotorul este deluxe scris, folosind unul din fleuroanele noi de la Kevin Noakes. Fiind o carte subțire, literele mici (Times Maigre, 10 pct) au venit perfect!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu