marți, 25 martie 2014

Restaurarea unei cărți recente: Codul Civil



Câteodată ne trebuie mult curaj să acordăm ajutor unei cărți aflate pe moarte. O clientă mi-a adus cartea cuiva la reparat și am fost puțin uimit. 


Nu era o carte rară, era Codul Civil. Nu era o primă ediție, era ediția a cincea. Nu era tipărită pe hârtie bună, dimpotrivă, o hârtie inferioară folosită de obicei în astfel de publicații. Era lipită la cotor cu o bandă adezivă iar foile din interior erau desprinse și numai puținul clei, vreo 30 de stripuri de scotch și o minune de la Dumnezeu o mai țineau împreună.


Dar nu asta conta pentru proprietar. Cartea era ruptă, roasă, desprinsă, dar subliniată, adnotată și lipită. Chiar dacă a fost lipită cu scotch, una dintre cele mai rele obiceiuri, era probabil singura metodă de care dispusese. Fusese lipită cu grijă și utilizată intens, asa cum ar trebui să fie orice carte.
Mai bine să sufere de prea mult citit decât abia să fie atinsă.


A desfăcut fiecare pagină, am îndepărtat cleiul, am desprins printr-un procedeu uscat scotch-ul fără a deteriora hârtia și am relegat totul cu un adeziv flexibil...


...după care am tăiat câte un milimetru din fiecare parte pentru a-i reda eleganța. 


La copertare am optat pentru o legătură în plin, cu titlul în auriu și cotor Legal Secco




























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu